სასწავლო პროექტები

სსიპ თელავის მუნიციპალიტეტის სოფ. წინანდლის საჯარო სკოლა

                                         სასწავლო პროექტის გეგმა

საგანი: გეოგრაფია
მასწავლებელი:თინათინ ოსიაშვილი
პირადი ნომერი:20001044127
სწავლების საფეხური: საბაზო
კლასი: მე-9
მოსწავლეთა რაოდენობა:31.   სსმ მოსწავლე არ მყავს
პროექტის განხორციელების დრო: 3 კვირა
ორგანიზების ფორმა:ჯგუფური
თემის დასახელება:მეღვინეობა წინანდალში
პროექტის მთავარი იდეა:სოფელ წინანდლისათვის სოფლის მეურნეობის წამყვან დარგს მევენახეობა წარმოადგენს, რის საფუძველზეც კარგად არის განვითარებული კვების მრეწველობის დარგი- მეღვინეობა. ეს მნიშვნელოვანი დარგი მოსახლეობის ეკონომიკური და კულტურული კეთილდრეობის წყაროდ იქცა. ყოველივე ამანგანაპირობა ღრმად შეგვესწავლა მაღალხარისხიანი მეღვინეობის წარმოება წინანდალში,წინანდალი ხომ მეღვინეობის უძველესი კერაა.   
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები/ინდიკატირები:
გეო.IX.2.მოსწავლეს შეუძლიაგანიხილოსსაქართველოსმდებარეობადადაადგინოსმისიმნიშვნრლობაქვეყნისათვის.
          შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         აფასებს საქართველოს მდებარეობას, ბუნებრივ პირობებს სტრატეგიულ რესურსებს(მინერალური);გამოთქვამს ვარაუდს ქვეყნის განვითარების პერსპექტვაზე: 
გეო.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს გააანალოზოს საქართველოს ბუნებრივი პირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         რუკებისა დატექსტუეი მასალის გამოყენებით აღწერს საქართველოსათვის დამახასიათებელ მნიშვნელოვან რესურსებს(მინერალური და საწვავი რესურსები სხვა) და აკავშირებს მოსახლეობის სამეურნეო საწმიანობასთან( მაგ. ზონალურობა და სოფლის მეურნეობის სპეციალიზაცია);აღნიშნული  მახასიათებლების მიხედვითაჯგუფებს საქარტველოს რეგიონებს.
გეო.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაპტები მათ სამეურნეო საქმიანობას.
შედეგი თვალსაცინოა, თუ მოაწავლე:
·         აგროვებს ინფორმაციას (საქართველოსატლასისა და სხვა თვალსაჩინოების მიხედვით) და ლანდშაპტის ფარგლებში აკავშირებს არსებულ ბუნებრივ ფაქტორებს, მოსახლეობასა და მეურნეობას: მსჯელობს მდგრადი განვითარების პერსპექტივაზე.

პროექტის აქტუალურობა:პროეტის განხორციელებით მოსწავლეები შეძლებენ მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენებას. ხელს შეუწყობს საკითხის სიღრმისეულ შესწავლას.გააკეთებენ დასკვნას,რამდენად მნიშვნელოვანია მეღვინეობის განვითარება წინანდალში მოსახლეობის ეკონომიკური და კულტურული კეთილდღეობისათვის.გაიზრდება მოტივაცია დაგეგმონ და განახორციელონ ახალი პროექტები.
პროექტის სასწავლო მიზნები:
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები:
მოიძიებენ ინფორმაციას : ა)სოფლის ტერიტორიაზე გავრცელებული ვაზის ჯიშებზე.
ბ) მეღვინეობაზე. გ)ღვინის წარმოებისათვის საჭირო ტექნიკასა და ტექნოლოგიაზე.
დ) წინანდლის ღვინის ქარხანაში წარმოებულ სამარკო ღვინოებზე,მათი გასაღების ბაზრებზე.ე)ღვინისსამკურნალო თვისებებზე,ღვინოსთან დაკავშირებულ გამონათქვამებზე.ვ)მოინახულებენ წინანდლის  თანამედროვე ღვინის ქარხანებს  , სადაც დააკვირდებიან,ღვინის წარმოზეების ეტაპებს,რის შემდეგაც შეადარებენ თანამედროვე  ევროპული ღვინისა და ქვევრის ღვინის წარმოების ტექნოლოგიებს.
მოძიებული  ინფორმაციის საფუძველზე მოსწავლეები:
გააანალიზებენ როგორ ესახებათ მეღვინეობის შემდგომი განვითარება.
იმსჯელებენ მეღვინეობის  განვითარების პერსპექტივებზე, ღვინის ღირებულებებზე,მის როლზე მოსახლეობის ეკონომიკურ-კულტურული კეთილდღეობის თვალსაზრისით. გააკეთებენ ელექტრონულ პრეზენტაციებს,გამოუშვებენ კედლის გაზეთს.
პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლეებს შეუძლიათ ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიება,მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება.
იციან სოფლის ტერიტორიაზე გავრცელებული ვაზის ჟიშები,ღვინის ქარხანაში წარმოებული სამარკო ღვინოები, ღვინის წარმოების ტექნოლოგიები.
ადარებენ თანამედროვე  და ქვევრის ღვინის წარმოების ტექნოლოგიებს.მსჯელობენ წინანდალში მეღვინეობის განვითარების პერსპექტივებზე.
შეუძლიათ პრეზენტაციის მომზადება  და საპრეზენტაციო პროგრამის გამოყენება.
მოსწავლეები შეიძენენ თანამშრომლობის, კომუნიკაციის,ორგანიზაციის, პროდუქტის შექმნის,პასუხისმგებობის,პრეზენტაციისა და თვითშეფასების კომპეტენციებს.

პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:სახელმძღვანელო. კომპიუტერი, პროექტორი,კალამი, დაფა, ცარცი მარკერენი,თაბახის ფურცლები, ფორმატის ქაღალდი, სახელმძღვანელო.ინტერნეტრესურსები.
                             პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები)
აქტივობა 1.მოსწავლეებისათვის იდეის გაცნობა;
აქტივობა  2.მოსწავლეების მიერამ თემასთან დაკავშირებით მათთვის საინტერესო და აქტუალური საკითხებისსა და პრობლემის ჩამოყალიბება;
აქტივობა  3.ორგანიზაციული საკითხები:ა)ჯგუფების შექმნა ბ)ლიდერის არჩევა გ)ჯგუფებში ფუნქციების გადანაწილება
აქტივობა  4. ჯგუფებში დავალებების გადანაწილება;
პირველიჯგუფი: სოფლის ტერიტორიაზე გავრცელებული ვაზის ჯიშები;
მეორე ჯგუფი: მეღვინეობა;
მესამე ჯგუფი: ღვინის წარმოებისათვის საჭირო ტექნიკა და ტექნოლოგიები;
მეოთხე ჯგუფი; წინანდლის ღვინის ქარხნებში წარმოებული სამარკო ღვინოები,მათი გასაღების ბაზრები;
მეხუთე ჯგუფი: ღვინის სამკურნალო თვისებები, ღვინოსთან დაკავშირებული გამონათქვამები;
მეექვსე ჯგუფი:  ძველი ქართული საღვინე ჭურჭელი;
აქტივობა 5. მოსწავლეებიშემდეგ ეტაპზე იწყებენ ინფორმაციის შეგროვებას, დახარისხებას,შეჯერებას, ანალიზს. ზრუნავენ პროექტის ვიზუალურ მხარეზე, იყენებენ შემოქმედებით პოტენციალს, ქმნიან პრეზენტაციებსა და კედლის გაზეთს.
აქტივობა  6. ჯგუფების მიერ შესრულებული სამუშაოს წარდგენა - პრეზენტაციებიpover-point-ში
აქტივობა 7. გაიმართება მინი დისკუსია. - გააანალიზებენ,როგორ ესახებათმეღვინეობის შემდგომი განვითარებაწინანდალში. შეადარებენ ღვინის ქარხნებში ევროპული  და ქვევრის ღვინის წარმოების ტექნოლოგიებს.იმსჯელებენ, მეღვინეობის განვითარების პერსპექტივებზე,ღვინის ღირებულებებსა და მის როლზე.გააკეთებენ დასკვნას,რამდენად მნიშვნელოვანია მეღვინეობის განვითარება წინანდალში მოსახლეობის ეკონომიკური და კულტურული კეთილდღეობისთვის.


                           სასწავლო  პროექტ-გაკვეთილის გეგმა
საგანი: გეოგრაფია
მასწავლებელი:თინათინ ოსიაშვილი
პირადი ნომერი:20001044127
სწავლების საფეხური: საბაზო
კლასი: მე-9
მოსწავლეთა რაოდენობა:31.   სსსმ მოსწავლე არ მყავს
ორგანიზების ფორმა: ჯგუფური
გაკვეთილის თემა:  მეღვინეობა  წინანდალში
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეებმა შეძლონ:
·         პროექტის განმავლობაში მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე ისტ-ის დახმარებით power-point-ში პრეზენტაციების გაკეთბა;
·         შეადარონ ღვინის ქარხნებში ევროპული  და ქვევრის ღვინის წარმოების ტექნოლოგიები.
·         იმსჯელონ მეღვინეობის  განვითარების პერსპექტივებზე, ღვინის ღირებულებებზე,მის როლზე მოსახლეობის ეკონომიკურ-კულტურული კეთილდღეობის თვალსაზრისით.
·         გააანალიზონ,როგორ ესახებათ მეღვინეობის შემდგომი განვითარება წინანდალში.

ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
გეო.IX.2.მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს საქართველოს მდებარეობა და დაადგინოს მისი მნიშვნრლობა ქვეყნისათვის.
          შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         აფასებს საქართველოს მდებარეობას, ბუნებრივ პირობებს სტრატეგიულ რესურსებს(მინერალური);გამოთქვამს ვარაუდს ქვეყნის განვითარების პერსპექტვაზე: 
გეო.IX.3.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს, გააანალოზოს საქართველოს ბუნებრივი პირობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         რუკებისა დატექსტუეი მასალის გამოყენებით აღწერს საქართველოსათვის დამახასიათებელ მნიშვნელოვან რესურსებს(მინერალური და საწვავი რესურსები სხვა) და აკავშირებს მოსახლეობის სამეურნეო საწმიანობასთან( მაგ. ზონალურობა და სოფლის მეურნეობის სპეციალიზაცია);აღნიშნული  მახასიათებლების მიხედვითაჯგუფებს საქარტველოს რეგიონებს.
 გეო.IX.4. მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაპტები მათ სამეურნეო საქმიანობას.
შედეგი თვალსაცინოა, თუ მოაწავლე:
·         აგროვებს ინფორმაციას (საქართველოსატლასისა და სხვა თვალსაჩინოების მიხედვით) და ლანდშაპტის ფარგლებში აკავშირებს არსებულ ბუნებრივ ფაქტორებს, მოსახლეობასა და მეურნეობას: მსჯელობს მდგრადი განვითარების პერსპექტივაზე.

        გაკვეთილის მსვლელობა:
აქტივობა1.საორგანიზაციო საკითხები    (1 წთ)
აქტივობა 2.გაკვეთილის თემისა და მიზნის, აქტივობებისა და შეფასების რუბრიკების  გაცნობა.    (2 წთ)
აქტივობა 2.წინარე ცოდნის გააქტიურება      -   კითხვა - პასუხით   (5 წთ)
·         კვების მრეწველობის რომელი დარგია განვითარებული წინანდალში
·         რა განაპირობებს წინანდალში მეღვინეობის განვითარებას
·         რომელ წელს და ვის მიერ იქნა აშენებლი წინანდალში პირველი ღვინის ქარხანა
აქტივობა 3.ჯგუფების  მიერ ისტ-ის გამოყენებით pover-point- ში შესრულებული დავალების  პრეზენტაცია:      (20 წთ)
·         პირველი ჯგუფი:სოფლის ტერიტორიაზე გავრცელებული ვაზის ჯიშები;
·         მეორე  ჯგუფი:მეღვინეობა;
·         მესამე ჯგუფი:ღვინის წარმოებისათვის საჭირო ტექნიკა და ტექნოლოგიები;
·         მეოთხე ჯგუფი;წინანდლის ღვინის ქარხნებში წარმოებული სამარკო ღვინოები,მათი გასაღების ბაზრები;
·         მეხუთე ჯგუფი:ღვინის სამკურნალო თვისებები, ღვინოსთან დაკავშირებული გამონათქვამები;
·         მეექვსე ჯგუფი: ძველი ქართული საღვინე ჭურჭელი;

აქტივობა 4.მინი დისკუსია    (10 წთ)
·         გააანალიზეთ როგორ გესახებათ მეღვინეობის შემდგომი განვითარება წინანდალში.
·          შეადარეთ ღვინის ქარხნებში ევროპული  და ქვევრის ღვინის წარმოების ტექნოლოგიები
·         .იმსჯელეთ, მეღვინეობის განვითარების პერსპექტივებზე,ღვინის ღირებულებებსა და მის როლზე.
აქტივობა 5. შეჯამება    (4წთ)
·         გააკეთეთ დასკვნა ,რამდენად მნიშვნელოვანია მეღვინეობის განვითარება წინანდალში მოსახლეობის ეკონომიკური და კულტურული კეთილდღეობისთვის. 
აქტივობა 6.შეფასება. (მოსწავლეთა თვითშეფასება,პრეზენტაციისა და პროექტის შეფასება)    (3 წთ)
თარიღი: 22. 05. 2018 წელი





სსიპ-თელავის მუნიციპალიტეტის სოფ. წინანდლის საჯარო სკოლის გეოგრაფიის მასწავლებელი  თინათინ ოსიაშვილი
2017-2018 სასწ.წელი

                     სასწავლო პროექტ -გაკვეთილის რეფლექსია
სასწავლო პროექტ - გაკვეთილი ჩავატარე გეოგრაფიაში, მე-9 კლასში თემაზე :,მეღვინეობა წინანდალში“
პროექტის დაწყებამდე კვების მრეწველობის შესწავლის დროს გონებრივი იერიშის გზით გავარკვიე თუ რა ცოდნას ფლობდნენ მოსწავლეები.დავსვ ზოგად შეკითხვებიკვების მრეწველობის რომელი დარგია განვითარებული წინანდალში?
არის თუ არა ღვინის ქარხნები წინანდალში,
რომელი მარკის ღვინოებს აწარმოებენ?
იციან თუ არა  ღვინის წარმოების ეტაპები და ,.
ამის შემდეგ მოსწავლეებს გავაც პროექტის იდეაესგ- მიხედვით განსაზღვრულ პროექტის მიზნებ, ამოცანებ და სავარაუდო შედეგებირომელიც განუვითარებდათ პროექტის შესრულების მანძილზე 21- საუკუნის უნარ-ჩვევებს.
გავაც შეფასების რუბრიკებ,რომლითაც პროექტის მანძილზე მოხდებოდა მუშაობის პროცესის შეფასება.
პროექტის პირველ კვირას  მოვახდინეთ პროქეტის დაგეგვმამოსწავლეებმა დაისახეს მიზნებმოაყალიბე სტრატეგიებიდროში შესასრულებელ სამუშაორისთვისაცთავდაპირველად  მოსწავლეებს მათი ინტერესისშესაძლებლობებისა და მრავალმხრივი ინტელექტის გათვალისწინებით მივეცი დავალებებინტერნეტის საშუალებით მოიძიონ ინფორმაციამეღვინეობაზესოფლის ტერიოტორიაზე გავრძელებულ ვაზის ჯიშებზე,ღვინის ქარხნებში წარმოებულ სამარკო ღვინოებზემათი გასაღებსი ბაზრებზეღვინის სამკურნალო თვისებებზე და ღვინოსთან დაკავშირებულ გამონათქვამებზეღვინის წარმოების ტექნიკაზეთექნოლოგიებსა და ღვინის წარმოების ეტაპებზეამის შემდეგ მოსწავლეებმა მოძიებულ ინფორმაცია დაახარისხეგააკეთე ჩანაწერებ და შენიშვნებ დღიურში.

პროექტის ამ ეტაპზე ვაწარმოებდი მოსწავლეების მიერ გაწეული სამუშაოს მონიტორინგს-
     ამის შემდეგ მოეწყო მიზნობრივი ექსკურსია შპსღვინის კომპანიას_"შუმ", რათა მოხდინათ მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე მიღებული თეორიული და პრაქტიკული ცოდნის დაკავშირებამოსწავლეები უშუალოდ ადგილზე გაეცნ ღვინის ქარხანასღვინის წარმოებისათვის საირო ტექნიკასღვინის წარმოების ეტაპებსა და ექნოლოგიებს.  გადაიღე ფოტოებგააკეთე ჩანაწერები და კომენტარებ.

 ეს ეტაპი ყველაზე საინტერესო და მნიშვნელოვანი იყო მოსწავლეებისათვისპროექტის მანძილზე ხდებოდ მოსწავლეებზე არაფორმალური დაკვირვება ჩანიშვნებიინდივიდიალურ და ჯგუფურ საქაღალდეში.

პროექტის მეორე კვირას მოსწავლეებმა მოძიებულ ინფორმაცია გაამთლიანე,
 გაიმართა დისკუსიაშეადარე ტრადიციული  და თანამედროვე ღვინის წარმოების ტექნოლოგიებგაანალიზე თუ როგორ ესახებათ მეღვინეობის შემდგომი განვითარებაიმსჯელეს მეღვინეობის განვითაების პერსპექტივებზეღვინის ღირებულებებზემის როლზეგააკეთე დასკვნებირამდენად მნიშვნელოვანი იყო მეღვინეობის განვითარება წინანდალში მოსახლეობის ეკონომიკური და კულტურული კეთილდღეობისათვის.

პროექტის მესამე კვირას მოსწავლეებმა მოახდნეს პროექტის მანძილზე მიღებული სწავლის შედეგების ასახვამოსწავლეებმა შექმნეს პროდუქტწარმოადგნე თავიანთ ნამუშევრებკედლის გაზეთები და ელ-პრეზენტაციბი.
       
მოხდა მოსწავლეთა თვითშეფასებაპრეზენტაციისა და პროექტის შეფასებები.
პროექტზე მუშაობამ  ცხადყო,რომ მოსწავლეები:
·        უფრო მეტად იყვნენ ჩართულნი და  დაინტერესებულნი საკითხების შესწავლით, ვინაიდან იგი მათ ცხოვრებასთან იყო დაკავშირებული.
·        უფრო ღრმად ესმოდათ ის,რასაც სწავლობდნენ.გააზრებულად იყენებდნენ ცნებებსა ა უნარ-ჩვევებს.
·        თანატოლებთან და თემის წევრებთან  მუშაობისას მოსწავლეებმა შეიძინეს   ის უნარ-ჩვევები, რაც მათ ზრდასრულ ასაკში გამოადგებათ.
·        მოსწავლეებმა განივითარეს საკუთარი თავის მართვის უნარ-ჩვევები, როგორიცაა დროის მართვა, დაგეგმვა და თვითშეფასება.

ამრიგადპროექტის განხორციელებით მოსწავლეებმა შეძლე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენებამოსწავლეებში გაიზრდა მოტივაციადაგეგმ  განახორციელონ ახალი პროექტები.
მომავალში მსგავს ჯგუფურ პროექტებზე მუშაობისას  გავითვალისწინებ, პროექტის მიმდინარეობისას  გამოვიყენო ჯგუფის მუშაობის მეტაანალიზის კითხვარი,რომელსაც მოსწავლეები ინდივიდუალურად შეავსებენ.ანალიზის შედეგები გავითვალისწინო ჯგუფების დაკომპლექტებისას,ჯგუფში ფუნქციების გადანაწილებისას და ასევე ანალიზი მიჩვენებს,რომელ მოსწავლესთან რა მიმართულებით იქნება საჭირო მუშაობა.

მასწავლებლის ხელმოწერა: თ. ოსიაშვილი
თარიღი:25.05. 2018 წ
             



No comments:

Post a Comment